2017. március 7., kedd

Mit büntessünk? Mit tanítsunk?

Nem értem én ezt.
Valami nagyon nincs rendben.
Könnybe lábadt szemmel mesélte hetedikes lányom a történetet, miszerint két osztályfőnökit kapott aznap. Az egyébként tisztelettudó, udvarias,csendes gyermek.



?????????
Kiderült, az elsőt azzal érdemelte ki, hogy földrajz órán rápillantott a telefonjára, ugyanis aznap jelent meg kedvenc írónőjének legújabb könyve, aminek még senki nem tudta, mi lesz a címe, s nem bírta ki.
Amúgy sosem tesz ilyet, tudja, az órán nem telefonozunk, nem az a tipikus "kocka gyerek".
Amúgy a földrajz órán ez simán kivitelezhető, mert nem igazán bővelkedik izgalmas és érdekes pillanatokban.
A másodikat azért kapta, mert összegyűlt az "osztálytükrökből" 5 bejegyzése, és hát mit érdemel az a bűnös???

Egyébként "zseniális intézményről" beszélünk, gyakorlatilag nem kis túlzással, ha ceruzát kérsz a padtársadtól, vagy felteszel neki egy kérdést és ő válaszol, már kaphatsz is egy bejegyzést.
Vannak gyerekek, akik egy órán kettőt-hármat is begyűjtenek.

Értem én, hogy ezek a mai gyerekek...
Azt is értem, hogy szabályok, keretek kellenek...
Azt is értem, hogy 30 gyereket össze kell tartani, fegyelmezni kell...

De úgy gondolom, a fegyelmezési eljárások és büntetések egyre nagyobb felhozatala helyett előremutatóbb lenne, ha a minőségi tanórákra koncentrálnánk, ha a csemeték korához, érdeklődéséhez, kitágult világához igazodva új dolgokat, új módszereket, új megoldásokat találnánk ki, ha nem fentről néznénk le rájuk, hanem a közös munkában partnerként kezelnénk őket, ha arra buzdítjuk őket, mondják el véleményüket, akkor azt meg is hallgatjuk, és nem minősítjük azt.

Végül a két figyelmeztetésből egy lett, köszönve ezt osztályfőnökünknek, akinek még fontos a gyerekek lelke, aki tényleg meghallgatja őket és kiáll mellettük.


Ja, és mindez történt azért, mert ha két osztályfőnökid van egy hónapban, már csak hármas lehet a magatartásod???? ( a mi időnkben hármas magatartást az kapott, aki felborította a tanári asztalt).
És ha egyszer is hármas a magatartásod, év végén már nem lehetsz ötös.
Mindez hetedik év végén, amikor a felvételi már erősen bejátszik.

Elnézést kérek, ha bárkit megbántottam, de ez kikívánkozott belőlem, s remélem nem csak engem késztetett arra, hogy elgondolkodjak.....

Töprengésekkel teli szép napot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése